Årsrapport 2023: Rekordår for Beritech

10-05-2024

Beritech Group har netop frigivet årsregnskab for 2023, og resultaterne markerer et historisk rekordår for organisationen som helhed. Med betydelige stigninger i både omsætning og overskud viser 2023 Beritechs evne til at navigere i udfordrende markeder og styrke sin position som leverandør til farma- og fødevareindustrien.

Årsregnskabet for Beritech Group viser en nettoindkomst efter skat på 67,2 millioner kroner i 2023. Til sammenligning var nettoindkomsten i 2022 for Beritech Group 2,1 millioner kroner. Til det udtaler Bent Larsen, Group CEO:

“Vi er generelt godt tilfredse med væksten på tværs af organisationen, og årsregnskabet er et klart bevis på, at vores strategiske initiativer og investeringer har båret frugt. Derfor ser vi frem til et mindst lige så stærkt 2024.”

Planer for 2024

Med udsigten til endnu et dynamisk år har Beritech Group skitseret ambitiøse planer for 2024. Virksomheden forventer at fortsætte væksten gennem betydelige investeringer i infrastruktur, herunder en udvidelse og optimering af produktionsfaciliteter på tværs af landet. Desuden er der planlagt et nyt kontordomicil i Nørresundby, som vil huse en stor del af det administrative personale og dermed understøtte effektivitetsforbedringer af alle afdelinger.

I 2024 introduceres også et nyt produktprogram målrettet Seafood-industrien på land og til vands med særligt fokus på procesudstyr til laks og hvidfisk. Dette initiativ er en del af Beritechs strategi for at udvide produktporteføljen og åbne nye muligheder for vækst og innovation i fødevareindustrien.

Endelig er det en klar plan, at virksomheden fortsat forpligter sig til bæredygtige initiativer i 2024, herunder arbejdet med at opnå ISO:45001 arbejdsmiljøcertificering og implementering af CO2-beregninger i tilbud.

Årsregnskabet er et klart bevis på, at vores strategiske initiativer og investeringer har båret frugt.
Bent Larsen, CEO for Beritech Group

Strategiske reinvesteringer

Med det gode årsresultat i ryggen vil Beritech i 2024 have fokus på reinvestering af overskuddet for at understøtte fortsat konsolidering. Det omfatter både nye forretningsområder, men også eksisterende, som kræver opmærksomhed. Blandt andet er der givet et kapitaltilskud til Beritech Manufacturing på 20 millioner kroner med henblik på at reetablere virksomhedens egenkapital, så der opnås et mere tilfredsstillende niveau end i 2023.

Pr. 1. maj 2024 tiltræder Allan Styrishave som Managing Director hos Beritech Manufacturing, hvor hans primære rolle bliver at styrke virksomhedens strategiske retning og sikre, at det daglige arbejde understøtter organisationens langsigtede målsætninger og ønsker om fortsat vækst.

For yderligere information

Kontakt venligst Rune Märcher Skov, Group CFO, via +45 21 46 55 29 eller rms@beritech.dk.

For pressemateriale kontakt Anne Kold, Marketing & Communications Manager, via +45 60 12 15 10 eller ako@beritech.dk.